دیپلماسی عمومی و فرهنگی

ضرورت برندسازی شهری

برندسازی شهری و استفاده از ظرفیت های شبکه های اجتماعی از مسائلی است که در عمل اقدام خاصی درخصوص آن از سوی سازمان های دست اندرکار در ایران از جمله شهرداری ها صورت نگرفته است.

گزارش «صبح‌نو» از مستندهای نماینده ایران در کنار مستندهای مرتبط با ایران در ایدفا‌2019

مجمع ضدایرانی‌ها

فستیوال ایدفا‌2019 از نیمه راه خود عبور کرده است تا یکی از مهم‌ترین و معتبرترین رویدادهای جهانی در حوزه فیلم‌های مستند به میزبانی آمستردام در سی‌و‌دومین سال برگزاری‌اش، شاهد نمایش مستندهایی از سراسر جهان برای مخاطبانی از همه کشورها باشد.

سلفی دیپلماسی با عراقی ها

برندسازی ملی می تواند تلاشی تلقی شود که در آن یک ملت به ترسیم خود دست می زند. در عصر رسانه های اجتماعی، این ترسیم از خود به عنوان «سلفی دیپلماسی» شناخته می شود.

شوخی روابط عمومی با دیپلماسی عمومی

عنوان روابط عمومی چند سالی است که به طور ویژه زینت بخش وزارتخانه ها، سازمان ها و شهرداری های کشور شده است. اما با یک بررسی ساده خروجی محتوای سایت های دولتی، تشریفاتی بودن آن کاملا نمایان است.

سیاست بازی در توییتر و اینستاگرام!

در یادداشت های قبلی به ضرورت فعالیت دیپلمات های ایران در شبکه های اجتماعی اشاره شد. هر شبکه اجتماعی فرهنگ ارتباطاتی خاص خود را دارد. فرد با عضویت در هر شبکه اجتماعی درگیر نوع خاصی از فرهنگ ارتباطاتی می شود که شامل برخورد، تکیه کلام، اصطلاحات مخصوص، رفتار و... است.

دیپلماسی اقتصادی؛ حلقه مفقوده قدرت نرم ایران در لبنان و عراق

در هفته های اخیر مردم عراق و لبنان در اعتراض به مشکلات اقتصادی با مطالباتی کاملا بر حق به خیابان ها آمده اند.

نقاط ضعف دیپلماسی رسانه ای ایران

دیپلماسی عمومی به طور دقیق تر به معنای نام و نشان سازی ملی است و تصویر و شهرت هر کشور به بخش جدایی ناپذیری از ارزش های نهفته و استراتژیک آن کشور تبدیل خواهد شد.

دیپلماسی عمومی با نیسان آبی!

هدف نهایی در دیپلماسی عمومی، اثرگذاری بر اذهان مردم دیگر کشورها از طریق بهره مندی از روش های ارتباط جمعی برای ایجاد تصویر مثبت از یک کشور است.

نقش اهل سنت در دیپلماسی عمومی ایران

تمدن ایرانی پس از ظهور اسلام در ساخت تمدن اسلامی و حفظ و گسترش میراث اهل سنت و شیعه نقش عمده ای داشته است. به گونه ای که از طریق برخی از ایرانی ها میراث اهل سنت به شبه قاره، آسیای میانه، خاور دور و غرب چین راه یافت.

راهکارهایی برای بازطراحی تصویر شیعه در رسانه های مجازی

شیعه هراسی قدم اول ایران هراسی است. امروزه نام ایران با تشیع گره خورده است و هر اقدام ایران در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و حتی علمی و اقتصادی از سوی مخالفان تلاش برای گسترش تشیع تفسیر و تبیین می شود.